Eseménynaptár
balra
jobbra


H K Sz Cs P Sz V
010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
 



Archívum

FÉNYFORMÁK Az Apor Művészeti Iskola projektje a Torula Művészeti Fal felhívásra

2019.11.08.
"A siker egyetlen kulcsa a közös erőfeszítés, a csapatmunka, mert az önzéstől csak kisebb lesz az ember." James Ramsey Ullman
 
Az Apor Művészeti Iskola csapatával II. helyezést értünk el a Concilium Arts Alapítvány által III. alkalommal meghirdetett Fal projekt pályázatán.
A csapat tagjai: Bogdányi Veronika, Czuczor Tamás, Szabó Luca, Szűcs Benjamin, Szűcs Marcell, Tarr Mihály. Felkészítő tanárok: Kissné Kostelec Éva, Pintérné Gergics Ágnes
 
 
A feladatra a BAUHAUS mozgalmának áttanulmányozásával, képek, könyvek, alkotók gyűjtésével készültünk fel. Hamar megállapodtunk abban, hogy geometrikus formákból, testekből szeretnénk egy térkonstrukciót építeni, melyben a nagyobb formákat áttört síkok teszik könnyedebbé. A legfontosabb ihletőnk Moholy-Nagy László munkássága volt, elsősorban a fény, mint elemi ábrázoló erő, mint térszervező kompozíciós elem használatában. Tudatosan törekedtünk az áttört felületek (geometrikus formák, betűk és számok negatív felületei) által vetített kép és a megfogható, fizikai testek összekomponálására.
Kompozíciónkban a meghatározók a fehér habkartonból kivágott felületek, épített testek, valamint a fehér fal háttere, melyre a megvilágítással rajzoltunk. Ezt a fehér hegemóniát törtük meg a három alapszín, a kék, a piros és a sárga, valamint a kontraszt kedvéért a fekete szerepeltetésével.
A geometrikus alapelemek használata mellett a BAU, az APOR szavakat, és a 100 számjegyeit használtuk fel a kompozícióban. A BAU 100 tisztelgés a BAUHAUS és a kerek évforduló előtt. Az APOR betűi pedig a projekt alkotói, az Apor Művészeti Iskola növendékeiből és tanáraiból álló kis csapat jelöléseként használtuk fel.
A munkafolyamatban a tervezés és alkotás aránya nagyjából 70-30% volt. Rengeteget ötleteltünk, tervezgettünk, vitatkoztunk, modelleztünk, mire végül tényleg dolgozni kezdtünk. Aztán már ment minden, mint a karikacsapás. Maga a kivitelezés három nap megfeszített munkájának eredménye volt, melyet hat gimnazista diák két tanár segítségével valósított meg.
Élveztük a közös alkotást, a rendhagyó helyszínt, az új emberek inspiráló megismerésének lehetőségét a szeszgyári alkotótérben. Fontos és hasznos volt a rákészülés, az előzetes olvasás, gyűjtőmunka is, ebből mindannyian gazdagodtunk. Köszönjük a lehetőséget a Concilium Arts Alapítványnak! Úgy érezzük, a feladat megfogalmazásával, a meghívással, a projekt megvalósításának anyagi támogatásával mi már rengeteget nyertünk. Köszönjük, hogy alkotásunkkal gazdagíthattuk ezt az inspiráló, különleges művészi teret.