Eseménynaptár
balra
jobbra


H K Sz Cs P Sz V
010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
 



Archívum

Művészetis Ünnepnap

2018.09.22.
Művészetis Ünnepnap!
 
Ünnepnap egy Művészeti Iskola életében, ha felsőbb évfolyamos növendékei egy városi kiállításon mutatkozhatnak be. Ünnepnap volt az a szeptemberi nap az Apor Művészeti Iskola életében, amikor Győr szívében, a Káptalandombon, a Hotel Konferenciában nyílt meg diákjai kiállítása.
Tanárok és növendékek közös gondolkodásának, munkájának eredménye a változatos képfolyam, mely betekintést enged iskolai tevékenységünk mindennapjaiba.
A tárlatot Pápai Emese, a Rómer Flóris Művészeti és Történeti Múzeum művészettörténésze nyitotta meg. Az ünnepség
hangulatának megidézésére és egyben invitálásként a kiállítás megtekintésére teljes terjedelemben idézzük Pápai Emese megnyitó beszédét: 
 
 
Kedves Vendégek, Szülők, Pedagógusok, és Kedves Kiállító diákok!
 
Szeretettel köszöntök mindenkit az Apor Művészeti Iskola Kaleidoszkóp című kiállításán.
A „kaleidoszkóp” görög eredetű szó és „szép formákat nézőt” jelent.
Bizonyára mindannyian ismerjük ezt az egyszerű tárgyat, hiszen gyerekkori eszmélésünk egyik kedves tapasztalata volt. Ez az ókorból származó optikai játék tükrök segítségével színesen kavargó változások gyors egymásutánját eredményezi, olyan varázslatos optikai csalódást idézve elő, amibe a gyermeki lélek szinte beleszédül és vég nélkül képes csodálni.
Egy ilyen képzőművészeti kaleidoszkópba nyerhetünk bepillantás a minket körülvevő tárlaton, hiszen az Apor Iskolában folyó vizuális nevelés komplex művészeti feladatok elé állítja a különböző életkorú diákjait a kisiskolás kortól érettségiig. Játékos feladatok révén ismerteti meg a növendékeket a kifejezés és önkifejezés lehetőségeivel és eszközeivel, sokoldalúan segítve és fejlesztve ezáltal a kibontakozó személyiséget.
Nyilván ennek az iskolának sem minden növendékéből lesz művész, nem is lehet ez az intézmény célja, de minden diák nyitott lesz a szépre, fogékony a művészetekre, képes az esztétikai élmény keltésre és befogadásra egyaránt. Röviden a teljes, örömteli életre, ami létünk egyik célja.
Ehhez nyilván pedagógusok is kellenek, mely szavunk a görög „paidagogosz”, azaz „gyermekvezető” szóból származik és jelen esetben olyan tanárokat jelent, akik alkalomról-alakalomra inspirálják, bátorítják a növendékeiket, akik kihívások elé állítják tanítványaikat, amiknek a leküzdésében mindvégig partnerek.
Ezeknek a termékeny partnerkapcsolatoknak a tanúságait látjuk ezen a kiállításon. A kreatív és játékos feladatok formájában kidolgozott témák és változatos technikák köré felfűzött tárlaton 28 VII-XII. évfolyamos diák alkotásait látjuk. A munkák, – megannyi műhelynapló – a különböző technikákkal és művészi eljárásokkal ismerkedő alkotókról szólnak, akik lépésről lépésre haladva merülnek el az új meg új ismeretek elsajátításában, fokozatosan fejlődve és kibontakozva.
Pozitívum, hogy a képeket szemlélve hajlamosak vagyunk megfeledkezni a kötelezően teljesítendő feladatok kényszerűségéről és csakis az eredményekben gyönyörködni, amik őszintén vallanak a diákok tehetségéről, feladatorientáltságáról, igyekezetéről. Némely munkán átsüt a kiváló érzékkel és kézügyességgel, sőt önálló szemlélettel rendelkező diákok rátermettsége, a lehetséges születendő alkotóegyéniség, akinek sorsa ez a szép és semmiképpen sem könnyű pálya.
„Az iskola arra való, hogy az ember megtanuljon tanulni, hogy felébredjen a tudásvágya, megismerje a jól végzett munka örömét, megízlelje az alkotás izgalmát, megtanulja szeretni, amit csinál, és megtalálja azt a munkát, amit szeretni fog.” (Szentgyörgyi Albert)
Szeretettel gratulálok a bemutatkozó diákoknak és az őket vezető tanároknak! További sok sikert és örömteli együttmunkálkodást kívánok!
Köszönöm a megtisztelő figyelmet, megnyitom a kiállítást!
 
Pápai Emese