Eseménynaptár
balra
jobbra


H K Sz Cs P Sz V
01020304
05060708091011
12131415161718
19202122232425
262728293031
 



Archívum

"Tengertánc " Művészeti alkotótábor

2015.07.01.
 
Nyár, tenger, napsütés – képzőművészeti alkotótábor az Apor iskolában
Tehetség, vidámság, színek és formák, különleges technikák, óriási akváriumok és fantasztikus tengeri lények, batikolt strandkendő és kalózhajós társasjáték, kagylóékszer és kincsesláda – látszólag össze-vissza szavak, valójában kis ízelítő az Apor Művészeti Iskola nyári TENGERTÁNC alkotótáborából.
A tábor két legfontosabb célkitűzése a résztvevő gyerekek képzőművészeti tehetségének fejlesztése és a kreatív, „szórakoztató” ismeretközlés, tanítás volt. Ez utóbbit a tenger természeti jelenségeit, élővilágát és kultúrtörténetét sokrétűen feldolgozó vizuális feladatok során, és a gyerekek gyűjtőmunkáin túl egy fővárosi tanulmányi kirándulás során valósítottuk meg.
A tengerekhez kapcsolódó természettudományos ismeretek interaktív bővítése érdekében látogattuk meg a Tropicarium-Óceanáriumot. Ez a vízi állatkert bemutatja az édesvizek halvilágát, a trópusok élővilágát és a tengerek hihetetlen fajtagazdagságát. A több száz állatfajt 8 teremben csodáltuk meg, olyan kivételes lehetőségekkel, mint a rájasimogatás, piranhaetetés és cápamustra. A Tropicárium különleges tárlatát szakértő segítséggel, a tengerek élővilágát bemutató szakmai vezetéssel ismertük meg.
A gyerekekkel meglátogattuk a Csodák Palotáját, az ország első interaktív tudományos kiállítását is, ahol a Fény évéhez tervezett program keretében egy optikai kísérleteket bemutató előadást tekintettünk meg, azt követően pedig egy kis workshopon vettünk részt. Itt a színkeveréssel és optikai csalódással kapcsolatos eszközöket készítettünk. A színek fénnyel kapcsolatos jellemzőiről szerzett tudásukat a résztvevő gyerekek a tábor során a képzőművészeti feladatok megoldásakor alkalmazták is.
Az ismeretszerzési lehetőségek, közösségépítő játékok (például a minden nap új, titkosírással szerkesztett rejtvények, melyhez a titkos kódot csak a táborlakók ismerhették) mellett a gyerekek elsődleges tevékenysége a változatos technikákat és anyagokat felvonultató alkotó feladatok sora volt. Készült például olajfestmény a tengerről, kavicsmozaik, kerámiatál, üvegfestmény, tengeri dioráma és hajómakett, s a már emlegetett kagylóékszer és társai. A résztvevő hatvan tanulóval életkor szerint négy csoportba osztva, (elsőstől nyolcadikosig érkeztek gyerekek) differenciáltan foglalkoztak az oktatók. A kis létszámú csoportokban lehetőségünk volt a gyerekek kreativitását, vizuális készségeit személyre szabottan támogatni, segíteni minden gyermeknek saját alkotást létrehozni.
Az örömteli alkotó tevékenységet, az élményekben gazdag programok megvalósítását segítette a Nemzeti Tehetség Program pályázatán (NTP-AMI-14) elnyert 1.913.000 Ft támogatás.
„A tehetséges fiatalok felkészítését végző, kiváló programmal dolgozó alapfokú művészetoktatási intézmények támogatására” meghirdetett pályázat elsődleges célkitűzése a tehetséggondozás volt. A Tengertánc alkotótábor komplex tevékenységeivel a sokoldalú fejlesztést, s kiemelten a képzőművészeti tehetségek gondozást valósította meg.
Az öt napos programot lezáró péntek délutáni kiállítás és beszámoló során a megjelent szülők és rokonok a csodálatos tárgyak, a messzi tengerek világát megidéző képek bemutatásán túl a megszerzett hasznos ismeretekből és a felejthetetlen élményekből is ízelítőt kaphattak a gyerekek beszámolóiból.